EUR
Ελληνικά Προϊόντα
Διεθνώς Βραβευμένα
0item(s)

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

Product was successfully added to your shopping cart.

Ακουστική αξιολόγηση

Στην Crystal Audio, η επιστημονική μέτρηση του κάθε τι και η προσοχή στη λεπτομέρεια, οδηγούν στο ιδανικό αποτέλεσμα. Η αξιολόγηση είναι πολύ σημαντικό μέρος της δημιουργίας κάθε προϊόντος μας.

 

Για τον σωστό σχεδιασμό κάθε ηχείου, είναι απαραίτητη αξιολόγηση και με τους δυο ακόλουθους τρόπους:

 

Α. Τεχνική Αξιολόγηση (Αντικειμενική): Μετρήσεις και αναλύσεις με αποτελέσματα που βασίζονται σε ειδικά όργανα και θαλάμους διαμορφωμένης ακουστικής.

 

Β. Ακουστική Αξιολόγηση (Υποκειμενική): Ακουστικές εκτιμήσεις με βάση μουσικές ακροάσεις. Αν και οι εκτιμήσεις αυτές είναι υποκειμενικές, η παγκόσμια κοινότητα των Μηχανικών Ήχου, ανέπτυξε επιστημονικές μεθόδους, ώστε να εκφέρουν ακριβή αποτελέσματα.

 

Στη σελίδα αυτή θα βρείτε το επιστημονικό εργαλείο Ακουστικής Αξιολόγησης που χρησιμοποιεί η Crystal Audio, το οποίο και εγγυάται την καλύτερη ηχητική απόδοση στην κατηγορία τιμής του, για κάθε νέο προϊόν της εταιρίας.

 

Χάρη στην ειδική Φόρμα Ακουστικής Αξιολόγησης, μπορείτε να προβείτε σε αναλυτική αξιολόγηση που να περιλαμβάνει οποιοδήποτε από τα παρακάτω:

  1. Blind test (ακρόαση πίσω από ηχοπερατή κουρτίνα)

  2. Ατομική ακρόαση

  3. Ομαδικό πάνελ ακροατών / βαθμολογητών

  4. Ακρόαση σε διάταξη Α / Β

  5. Ηχεία ή άλλες συσκευές αναπαραγωγής ήχου

ΑΡΧΕΙΑ

  • ΟΔΗΓΟΣ ΧΡΗΣΗΣ / ΕΥΡΕΤΗΡΙΟ ΟΡΩΝ / ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Κατέβασμα

  • ΦΟΡΜΑ ΑΚΟΥΣΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ | Κατέβασμα

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

  • Ως παράδειγμα, η φόρμα αξιολόγησης έχει συμπληρωθεί με τις μονάδες στις ιδανικές θέσεις, έτσι ώστε να αποδίδει τελικό αποτέλεσμα “100” (άριστα).

  • Προτού αξιοποιήσετε τη φόρμα προς υποκειμενική αξιολόγηση, πειραματιστείτε επανατοποθετώντας τη μονάδα [ 1 ] σε διαφορετικές θέσεις της βαθμολογικής κλίμακας. Διαβάστε αναλυτικά τις σύντομες οδηγίες.

  • Για την αξιοποίηση της φόρμας αξιολόγησης, είναι απαραίτητη η χρήση προγράμματος λογιστικών φύλλων (Microsoft Office Excel) ή άλλου συμβατού, σε λειτουργικό σύστημα Microsoft Windows ή Apple MacOS.

ΓΛΩΣΣΑΡΙ

 

1. ΗΧΗΤΙΚΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑ

 

✦ Καθαρότητα Σαφήνεια

Αναφέρεται στην ικανότητα ακρόασης και διαχωρισμού ανεξάρτητων μουσικών οργάνων και φωνώνεντός σύνθετων ηχογραφήσεωνΟι επιμέρους νότες θα πρέπει να είναι επίσης διακριτές, με σαφή ατάκαδίχως διάχυση ή σύγχυση της ηχητικής πληροφορίας

 

✦ Διαφάνεια

Αναφέρεται στην αβίαστη και δίχως πέπλο” ή χρωματισμούς” εκπομπή του ήχουΤο ιδανικά διαφανές” ηχείο παρουσιάζει μια αληθινά «κρυστάλλινη» ηχητική εικόναπου θα μπορούσε να παρομοιαστεί με αυτή ενός καλού ενεργού studio monitor. 

 

✦ Αίσθηση Χώρου Εύρους

Αναφέρεται στην ικανότητα του ηχείου να αποδώσει τον αέρα” ανάμεσα στα όργανα μιας ορχήστρας ή στα επιμέρους ηχητικά στοιχεία μιας σύνθεσης.

 

✦ Πληρότητα Ηχητικό «Σώμα»

Αναφέρεται στην ποσότητα παρουσία των χαμηλών συχνοτήτων και την ισορροπία αυτών σε σχέση με τις μεσαίες και τις υψηλές συχνότητεςΗ ζητούμενη ηχητική απόδοση θα πρέπει να παρουσιάζει ισορροπία και δεν πρέπει να είναι ούτε υπερβολικά γεμάτηούτε και «λεπτή». 

 

✦ Τερπνότητα

Μια συνολική βαθμολογία που αναφέρεται στο πόσο ευχάριστο είναι ένα ηχείο ή αλλιώςστην απουσία ενοχλητικών και αρνητικών στοιχείων στην ηχητική του απόδοση

✦ Πιστότητα

Μια συνολική βαθμολογία που περιγράφει το κατά πόσο ο ήχος που παράγεται από τα ηχείαείναι πιστός στη δική σας αντίληψη ή θύμηση του αυθεντικού ή «τέλειου» ήχουΠρόκειται για μια σημαντική βαθμολογία η οποία και απεικονίζει τη συνολική -τελικά αίσθηση του ακροατή απέναντι στο κατά πόσο τα ηχεία που άκουσετον έπεισαν πολύ ή λίγο

 

✦ ΦύσημαΘόρυβοςΠαραμορφώσεις

Τα εν λόγω ανεπιθύμητα φαινόμενα προκύπτουν συνήθως από μια κακή κατασκευή στα ηλεκτρονικά μέρη του ηχείου (π.χ. crossover) καθώς επίσης και από κατασκευαστικά σφάλματα

 

✦ Δυναμικά

Αναφέρεται στην «Αίσθηση Ζωντάνιας», την ατάκατην ταχύτητα και τη μεταβατικότητα των κρουστών καθώς επίσης και στην αβίαστη αναπαραγωγή των πιο ηχηρών περασμάτων.

 

✦ «Απαλότητα» Υψηλών Συχνοτήτων Απουσία «Επιθετικότητας»

Αναφέρεται στην ποιότητα των υψηλών συχνοτήτωνΟι εν λόγω θα πρέπει να παρουσιάζονται «απαλές» και φυσικές και όχι υπερβολικά υποτονικές ή απαλέςούτε και υπερβολικά «σκληρές», διαπεραστικέςτραχιές ή «αιχμηρές».

 

✦ Λαμπρότητα

Αναφέρεται στην ηχητική ισορροπία των υψηλών συχνοτήτωνέναντι των μεσαίων και χαμηλώνΑν ένα ηχείο προβάλλει μια υπερβολική παρουσία υψηλών συχνοτήτωντότε χαρακτηρίζεται «λαμπρό». Το ζητούμενο είναι η μέσηισορροπημένη απόδοση, μεταξύ «λαμπρού» και «θολού» χαρακτήρα.

 

✦ Εγγύτητα Παρουσία

Αναφέρεται στο κατά πόσο η ηχητική εικόνα των ηχείων παρουσιάζεται κοντά ή μακριά από τον ακροατήΗ υπερβολική εγγύτητα είναι αφύσικηεκτός αν η εγγραφή το προστάζει.

 

✦ Ηχηρότητα [ Loudness ]

Αναφέρεται στο πόσο δυνατά φωνάζει” ένα ηχείο και εξαρτάται από την απόκρισή τουσε συνδυασμό με τη καμπύλη απόκρισης του ανθρώπινου αυτιούΈνα ηχείο με συχνοτικό ζύγισμα” με αντίστροφη απόκριση από της ανθρώπινης ακοήςθα ακουστεί πιο ηχηρό” και συνάμα πιο σκληρό” και κουραστικόΗ ηχηρότητα αυξάνεται από επιμέρους παράγοντεςόπως ο χρωματισμός”, οι σκληρές” υψηλές συχνότητες και οι αντηχήσεις

 

2. ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΑΠΟΔΟΣΗ

 

✦ Εστίαση Στερεοφωνικής Εικόνας

Αναφέρεται στο κατά πόσο διαφορετικές πηγές ήχου διαχωρίζονται με σαφήνεια στο χώρο και η τοποθέτησή τους είναι σαφήςΗ ηχητική «εικόνα» δεν θα πρέπει να μετακινείται καθώς ο μουσικός τόνος αυξάνεται η μειώνεται.

 

✦ Συνοχή Ηχητικής Σκηνής

Ο ορισμός αυτός απαντά στα ερωτήματαείναι η «απεικόνιση» της ηχητικής εικόνας συνεχής ή παρουσιάζει μεγάλα ενδιάμεσα κενάΗ αντήχηση είναι γενικά ομαλή ή παρουσιάζεται συγκεντρωμένη σε αλλόκοτα σημεία;

 

✦ Πλάτος Ηχητικής Σκηνής

Αναφέρεται στην απεικόνιση ηχητικών «εικόνων» αριστερά και δεξιάπέρα από τη φυσική θέση των ηχείωνΜια ευρεία ηχητική εικόνα είναι θεμιτήαρκεί αυτή να «απεικονίζει» πιστά το φυσικός εύρος π.χ. μιας ορχηστρικής τοποθέτησηςΗ υπερβολικά ευρεία ηχητική εικόνα δεν είναι απαραίτητα καλήόπως ούτε και η υπερβολικά «ρηχή» και «μαζεμένη». 

✦ Αίσθηση Απόστασης Βάθους

Αναφέρεται στην απόδοση μιας διαφοροποιημένης αίσθησης βάθους μεταξύ ανεξάρτητων οργάνων/ήχων ή ομάδων αυτώνΗ αίσθηση διαφορών στη θέση των ήχων ως προς τον άξονα του βάθους είναι θεμιτή.

 

✦ Αφύσικα Ηχητικά Στοιχεία Φαινόμενα

Αναφέρεται σε ασυνήθιστα ηχητικά στοιχεία που παρουσιάζονται με τρόπο ξένο προς την φυσική αντίληψη του ήχου ή διαφορετικά από ότι θα έπρεπεβάσει αναφοράςΠαράδειγμα αυτώνένας ήχος που εντοπίζεται διάσπαρτα στο χώρο αντί να προέρχεται ακριβώς από εκεί όπου και βρίσκεται το όργανο που τον παράγει.

 

✦ Προοπτική Ηχητικής Εικόνας

Γενικός ορισμός που αναφέρεται σε συνολική εντύπωση της ακρόασηςΜια ορθή ηχογράφηση με φυσική αντήχηση του χώρου στον οποίο και έλαβε χώραθα έπρεπε να δίνει την αίσθηση του Είσαι εκεί”. Μια ατελής αναπαραγωγή διαχωρίζει τον ακροατή από την απόδοση του μουσικού έργου και τελικώς δίνει την εντύπωση μιας ελαφρώς πιο «απόμακρης» ακρόασηςΚοντά μεναλλά από κάποια απόστασηΣτην πλέον κακή περίπτωση αναπαραγωγής του ήχουτα ηχεία δίνουν την αίσθηση της ακρόασης μέσω ενός ανοίγματος ανάμεσά τουςΥπάρχει και η αντίθετη περίπτωση βέβαιααυτή της ακρόασης των μουσικών σαν αυτοί να βρίσκονται μέσα στο δωμάτιο ή πόσο μάλλον η περίπτωση της αίσθησης πως η ηχογράφηση έχει γίνει με τεχνητά μέσα και κατά συνέπεια παρουσιάζει μια «ξένη» ηχητική εικόναόπως στην περίπτωση των ειδικών εφέ

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Toole F. E. & Olive S. E. “Hearing is Believing vs Believing is Hearing: Blind vs Sighted Listening Tests and Other Interesting Things”, 97th Convention, Audio Engineering Society.

  • Toole F. E., “Loudspeaker Sound Quality and Listening Performance”, J. Audio Engineering Society, 33 No. 1/2 (1985)

  • Toole F. E., “Listening Tests, turning opinion into fact”, J. Audio Engineering Society, 30 Νο. 6 (1982)

  • Toole F. E., “Loudspeaker Measurements and their relationship to listener preferences”, J. Audio Engineering Society, Pt. 1, 34 No. 4 (1986)

  • Toole F. E., “Sound Reproduction | Loudspeakers and Rooms”, Elsevier Ltd. [ Focal Press ] (2008)

  • Martin Colloms and Paul Darlington, “High Performance Loudspeakers”, 6th Edition, John Wiley & Sons, Ltd. (2005)

  • John Borwick, “Loudspeaker and Headphone Handbook”, Elsevier Ltd. [ Focal Press ] (2001)

 

Πρόσθετη Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

 

  • Tomlinson Holman, "5.1 Surround Up and Running", Focal Press

  • David Sonnenschein, "Sound Design | The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema", Michael Wiese Productions

  • Soren Bech, O. Juhl Pedersen, "Perception of Reproduced Sound" Gammel Avernaes - Denmark, 1987, Symposium [ ISBN 87-982562-1-1 ]

  • Robert Harley, "The Complete Guide to High-End Audio", Acapella Publishing

  • David M. HowardJamie Angus, "Acoustics and Psychoacoustics", Focal Press

 

Για Προχωρημένη Ανάγνωση και Έρευνα

 

  • Jens Blauert, "Spatial Hearing | The Psychoacoustics of Human Localization", The MIT Press

  • Soren Bech, Nick Zacharov, "Perceptual Audio Evaluation | Theory, Method and Application", Wiley

  • Ron Streicher & F. Alton Everest, "The New Stereo Soundbook", Audio Engineering Associates [ ISBN 0-9665162-0-6 ]

  • Jurgen Meyer, "Acoustics and the Performance of Music", Verlag Das Musikinstrument Frankfurt/Main