EUR
Ελληνικά Προϊόντα
Διεθνώς Βραβευμένα
0item(s)

Δεν υπάρχουν προϊόντα στο Καλάθι Αγορών σας!

Product was successfully added to your shopping cart.

FAQs

Search FAQ

  • Ρύθμιση Συστήματος

  • Ξεκινήστε από εδώ για να ξεδιαλύνετε όλες σας τις απορίες σχετικά με τη συνδεσμολογία των συσκευών

    • Ποιος είναι ένας συχνά παραμελημένος κρίκος του οικιακού κινηματογράφου;

      Οι συνδέσεις και η ποιότητα της καλωδίωσης

      Ένας συχνά παραμελημένος, αν και σημαντικός κρίκος στην αλυσίδα της αναπαραγωγής του κινηματογραφικού ήχου στο οικιακό μας σύστημα, είναι οι συνδέσεις και τα καλώδια. Η σωστή επιλογή και χρήση συνδέσεων και καλωδίων αναδεικνύει την καλύτερη αναπαραγωγή κάθε συστήματος, ενώ από την άλλη η χρήση λανθασμένων ή κακής ποιότητας συνδέσεων, υποβαθμίζει κατά πολύ την ποιότητα των συσκευών για την οποία έχετε πληρώσει.

    • Ποιος είναι ο σωστός τρόπος σύνδεσης ενός υπογούφερ στο σύστημά μου;

      Η σύνδεση θα πρέπει να γίνει στην έξοδο γραμμής ενός ολοκληρωμένου ενισχυτή A/V

      Τα περισσότερα, αν όχι όλα, τα μοντέρνα υπογούφερ είναι ενεργά. Αυτό σημαίνει ότι συνδέονται με το ραδιοενισχυτή μέσω μια αναλογικής διασύνδεσης χαμηλού σήματος line level με RCA. Το καλώδιο RCA συνδέεται από τη μία στην έξοδο του προενισχυτή του ραδιοενισχυτή μας και από την άλλη στην είσοδο RCA του υπογούφερ. Για να μπορούμε να απολαύσουμε βαθύ μπάσο χωρίς ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο EMI/RFI ή βόμβο από τη συχνότητα του δικτύου τροφοδότησης (50Hz), πρέπει να χρησιμοποιηθεί το καλύτερο ισορροπημένο καλώδιο (balanced interconnect) που μπορούμε να αγοράσουμε. Αυτός ο τύπος σύνδεσης ουσιαστικά απορρίπτει το θόρυβο που υπάρχει μεταξύ των δύο που μεταφέρουν το σήμα, χαρίζοντας μοναδική καθαρότητα σήματος ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Το πυκνό μπλεντάζ του λειτουργεί ως επιπρόσθετο, αλλά όχι το μοναδικό όπως στις μη-ισορροπημένες συνδέσεις, τρόπο θωράκισης από ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο και ραδιοπαρεμβολές.

      Επιπλέον η χρήση στιβαρών ακροδεκτών που επιτρέπουν μέγιστη αγωγιμότητα και δε χαλαρώνουν ούτε οξειδώνονται με τα χρόνια, συνιστάται ώστε να μπορείτε να απολαμβάνετε κορυφαία ποιότητα χαμηλών συχνοτήτων, αναλλοίωτη με το χρόνο. Ιδανικοί ακροδέκτες RCA είναι αυτοί που κλειδώνουν/σφίγγουν ενώ παράλληλα είναι επίχρυσοι.

    • Πώς συνδέουμε τα ηχεία;

      Με απλή καλωδίωση, βάσει θετικού και αρνητικού ακροδέκτη στην πλάτη του ενισχυτή

      Η βασική σύνδεση των ηχείων σε ένα σύστημα είναι μια απλή διαδικασία. Τα ηχεία συνδέονται στον ενισχυτή του συστήματος, είτε αυτός είναι ένας ραδιοενισχυτής είτε ένας απλός στερεοφωνικός ενισχυτής.

      Για κάθε κανάλι θα υπάρχει ένας θετικός (κόκκινος) και ένας αρνητικός (μαύρος) ακροδέκτης. Χρησιμοποιήστε υψηλής ποιότητας καλώδια για να συνδέσετε τους αντίστοιχους κόκκινους και μαύρους ακροδέκτες του κάθε ηχείου στις αντίστοιχες εξόδους του ενισχυτή σας. ΠΡΟΣΟΧΗ: Σιγουρευτείτε ότι συνδέετε τον κόκκινο ακροδέκτη του ενισχυτή στον κόκκινο ακροδέκτη του ηχείου και ομοίως για το μαύρο ακροδέκτη. Αν συνδέσετε τα καλώδια ανάποδα, τα ηχεία θα παίζουν εκτός φάσης, με αποτέλεσμα το μπάσο να είναι εξεραιτικά μειωμένο και η στερεοφωνική εικόνα θολή και ασαφής.

      Αν συνδέετε πέντε ή εφτά ηχεία για ένα πλήρες σύστημα Οικιακού Κινηματογράφου, βεβαιωθείτε ότι ακολουθείτε τις παραπάνω οδηγίες πιστά για κάθε ηχείο.

      Σημειώστε ότι αναλόγως με το μήκος του καλωδίου που θα χρειαστείτε για κάθε ηχείο, θα πρέπει να πάρετε:

      - Καλώδιο 16 gauge για απόσταση μέχρι 15m
      - Καλώδιο 14 gauge για απόσταση μέχρι 30m
      - Καλώδιο 12 gauge για απόσταση μεγαλύτερη από 30m

    • Τι είναι η φάση των ηχείων;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Όταν πάνω από ένα ηχεία (δηλαδή πλέον, πάντα!) αναπαράγουν ήχους στον ίδιο χώρο, τα κύματα και από τα δύο ηχεία αλληλεπιδρούν δημιουργώντας ένα ακουστικό πεδίο. Οι μηχανικοί ήχου, κατά τη διάρκεια της μίξης των διαφόρων μουσικών οργάνων, ανθρώπινων φωνών ή ειδικών εφέ, έχουν τη δυνατότητα να τοποθετούν τους διάφορους ήχους σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στο ακουστικό πεδίο μεταξύ των ηχείων. Για να μπορεί ο ακροατής να αντιληφθεί σωστά τη θέση των διαφόρων ήχων μέσα στο πεδίο αυτό, θα πρέπει τα ηχεία να είναι συνδεδεμένα σωστά (ορθή πολικότητα) και όχι εκτός φάσης.

      Δύο ηχεία που δέχονται το ίδιο σήμα, είναι σε φάση όταν τα μεγάφωνα τους κινούνται προς τα μέσα και προς τα έξω ταυτόχρονα. Όταν είναι εκτός φάσης, τα μεγάφωνα του ενός ηχείου κινούνται προς τα έξω, ενώ του άλλου ηχείου κινούνται προς τα μέσα. Αν δύο ηχεία είναι εκτός φάσης το ένα τείνει να ακυρώσει τον ήχο του άλλου. Η στερεοφωνική εικόνα παρουσιάζει μία τρύπα, τα μπάσα είναι αδύναμα και ο ήχος δεν είναι γεμάτος. Για αυτό πρέπει να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή κατά την διαδικασία σύνδεσης των ηχείων.

    • Τα καλώδια που συνδέουν το αριστερό και το δεξί ηχείο χρειάζεται να έχουν το ίδιο μήκος;

      Καλό θα ήταν να έχουν όμοιο μήκος

      Η διαφορά στα μήκη των δύο καλωδίων αλλάζει την αντίσταση και την επαγωγή τους και επιδρά στην απόσβεση (damping) σε κάθε κανάλι του ενισχυτή, με αποτέλεσμα να έχουμε διαφορετική συμπεριφορά στις υψηλές συχνότητες. Αυτό με τη σειρά του επιδρά στη στερεοφωνική εικόνα καθώς διαταράσσεται η ευαίσθητη τονική ισορροπία μεταξύ των δύο ηχείων.

      Καλό λοιπόν είναι τα μήκη των καλωδίων να ταιριάζουν, αν και μικρές διαφορές δεν έχουν σημαντική επίδραση στον ήχο. Σαν απόλυτο μέγιστο διαφοράς μήκους, προτείνουμε να μη χρησιμοποιείτε καλώδιο για το ένα ηχείο πάνω από δύο φορές μακρύτερο από το καλώδιο του άλλου ηχείου.

    • Ποιος είναι ο κλασικός τρόπος σύνδεσης μιας πηγής ήχου στον ενισχυτή;

      Μέσω των αναλογικών ή ψηφιακών εξόδων ήχου της πηγής

      Οι αναλογικές είσοδοι και έξοδοι είναι ο πλέον συνήθης τρόπος σύνδεσης μια ηχητικής πηγής σε έναν ενισχυτή. Χρησιμοποιούμε αναλογικές συνδέσεις για τη σύνδεση οποιασδήποτε συσκευής δεν παρέχει ψηφιακή έξοδο (iPods, mp3 players, υπολογιστές laptops, πικάπ, τηλεοράσεις, βίντεο, δορυφορικούς αποκωδικοποιητές κτλ.)

      Οι πιο σύγχρονες όμως συσκευές προσφέρουν ψηφιακές εξόδους (SPDIF, Οπτική Toslink ή HDMI) για στερεοφωνικό ή πολυκάναλο περιεχόμενο. Με αυτόν τον τρόπο, κάνοντας χρήση ενός Ψηφιακού Ομοαξονικού καλωδίου, μιας οπτικής ίνας Toslink ή ενός καλωδίου HDMI, συμβατό με την έκδοση 1.3b του προτύπου HDMI, μπορούμε εύκολα να διασυνδέσουμε τις συσκευές μας χωρίς να χάσουμε καθόλου από την ποιότητα. Οι πιο πολύ σύγχρονοι ραδιοενισχυτές μάλιστα αποκωδικοποιούν τα ηχητικά formats (από τα κλασικά φορμά συμπίεσης της προηγούμενης δεκαετίας μέχρι τα σύγχρονα ασυμπίεστα φορμά υπερυψηλής ανάλυσης Dolby TrueHD και DTS-HD Master Audio), ώστε να μπορούν να διαχειριστούν το σήμα από το ψηφιακό πεδίο μέχρι το τέλος της ακουστικής αλυσίδας, όπου το αναλογικό ενισχυμένο σήμα τροφοδοτεί τα ηχεία. Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνουμε μέγιστη πιστότητα προς την αρχική μας πηγή.

    • Πώς να συνδέσω το Blu-ray / DVD μου με το ραδιοενισχυτή;

      Ο καλύτερος τρόπος σύνδεσης είναι ένα καλώδιο HDMI υψηλής ποιότητας της Crystal Audio

      Ο καλύτερος τρόπος να συνδέσετε το Blu-ray / DVD σας με το ραδιοενισχυτή είναι με χρήση ενός καλωδίου HDMI. Με αυτόν τον τρόπο ήχος και βίντεο υπερυψηλής ανάλυσης στέλονται στο ραδιοενισχυτή, ο οποίος επεξεργάζεται, ενισχύει και στέλνει τα σήματα ήχου και εικόνας στα ηχεία και στην τηλεόραση. Συνδέοντας το σύστημά σας έτσι, ο ραδιοενισχυτής γίνεται το κέντρο, η μονάδα ελέγχου του Home Theater και έτσι με το τηλεχειριστήριό του μπορείτε να επιλέξετε ταυτόχρονα την πηγή ήχου και εικόνας που θα στείλουν σήμα στο σύστημά σας.

      Στην περίπτωση που ο ραδιοενισχυτής σας δε μπορεί να αποκωδικοποιήσει τα ηχητικά φορμά υπερυψηλής ανάλυσης (Dolby TrueHD & DTS-HD Master Audio) πρέπει να αναθέσετε την αποκωδικοποίηση στο player. Αυτό με τη σειρά του μετά θα πρέπει να στείλει το σήμα σε αναλογική μορφή με χρήση ποιοτικών βέβαια αναλογικών interconnects στο ραδιοενισχυτή. Σημειώστε ότι ο ήχος υπερυψηλής ανάλυσης δε μπορεί να μεταδωθεί από τις παλαιότερες ψηφιακές συνδέσεις Ομοαξονικού και Οπτικής Toslink εξαιτίας του πολύ υψηλού ρυθμού μετάδοσης δεδομένων που απαιτείται. Αν συνδέσετε το Blu-ray με το ραδιοενισχυτή κάνοντας χρήση τέτοιων συνδέσεων θα ακούσετε μόνο συμπιεσμένο ήχο Dolby Digital και DTS.

      Όσο για το DVD player, αν δε διαθέτει HDMI, χρησιμοποιείστε Ομοαξονικό ή Οπτική για τη σύνδεση με το ραδιοενισχυτή (ο οποίος με τη σειρά του θα κάνει την αποκωδικοποίηση Dolby Digital ή DTS του ηχητικού stream).

    • Ποια είναι τα είδη και τα προτερήματα των ψηφιακών συνδέσεων;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Σχεδόν όλες οι οπτικοακουστικές συσκευές σήμερα προσφέρουν μια πληθώρα ψηφιακών συνδέσεων για μεταφορά σήματος μεταξύ τους. Το κύριο πλεονέκτημα των ψηφιακών συνδέσεων είναι το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά απρόσβλητες από το θόρυβο, καθώς αυτό που μετράει είναι να αναγνωρίσει η κάθε συσκευή αν η πηγή έστειλε 1 ή 0 (με τη μορφή φυσικά ηλεκτρικού παλμού). Από εκεί κι έπειτα το σήμα αναγεννάται και τροφοδοτεί τους μετατροπείς ψηφιακού σε αναλογικό σήμα DACs (Digital to Analog Converters) έτσι ώστε να παραχθεί το ίδιο σήμα ακριβώς όπως στην πηγή, χωρίς όμως καθόλου θόρυβο ή παραμόρφωση. Οι κύριοι τύπου των ψηφιακών ηχητικών συνδέσεων είναι:

      - SPDIF (Sony/Philips Digital Interconnect Format): Αρχικά χρησιμοποιήθηκε για μεταφορά σήματος 44.1kHz (ποιότητα CD) ή 48kHz (ποιότητα DAT) και 20bits PCM στερεοφωνικού σήματος. Με την έλευση της πολυκάναλης εποχής όμως, το προτόκολο SPDIF υιοθέτησε τη χρήση τεχνικών συμπίεσης για να είναι εφικτή η μετάδοση πολυκάναλου περιεχομένου (Dolby Digital και DTS). Παρ' όλα αυτά δεν είναι εφικτή η μετάδοση ήχου υψηλής ανάλυσης από πηγές DVD-Audio, SACD και Blu-ray HD. Οι συνήθεις διασυνδέσεις που χρησιμοποιούνται για το προτόκολο SPDIF είναι το ομοαξονικό καλώδιο, σύνθετης αντίστασης 75-Ohm (με ακροδέκτες RCA στα άκρα του), η οπτική ίνα Toslink και η επαγγελματική σύνδεση τύπου AES/EBU (με χρήση ισορροπημένων XLR βυσμάτων) για εφαρμογές Hi-End. Ως σημείωση, βασικά το φορμά SPDIF είναι ουσιαστική η εμπορική έκδοση του AES/EBU (Audio Engineering Society & European Broadcasting Union) φορμά

      - HDMI (High Definition Multimedia Interface): Η πιο σύγχρονη διασύνδεση που επιτρέπει τη μέγιστη ηχητική και οπτική απόλαυση από τις σημερινές συσκευές ήχου και εικόνας υπερυψηλής ανάλυσης. Μεταφέρει ασυμπίεστο ψηφιακό σήμα και επιτρέπει ουσιαστικά τη διασύνδεση οποιασδήποτε συσκευής με οποιασδήποτε άλλη. Blu-ray players, υπολογιστές, media players, παιχνιδοκονσόλες, τηλεοράσεις και ραδιοενισχυτές, μπορούν να συνδεθούν χρησιμοποιώντας απλά καλώδια HDMI για τη μέγιστη εμπειρία. Έχει ικανότητα μεταφοράς έως και 8 κανάλια 16-bit, 20-bit και 24-bit, καθώς και σε συχνότητες δειγματοληψίας 32 kHz, 44.1 kHz, 48 kHz, 88.2 kHz, 96 kHz, 176.4 kHz, μέχρι και 192 kHz. Υποστηρίζει φυσικά τα κλασικά πολυκάναλα φορμά Dolby Digital και DTS, και μέχρι 8 κανάλια ήχου one-bit DSD (χρησιμοποιείται στα SACDs). Τέλος με την έκδοση 1.3, το HDMI υποστηρίζει συμπιεσμένα με μη απολεστικό τρόπο, ηχητικά φορμά υπερυψηλής ανάλυσης, όπως το Dolby TrueHD και το DTS-HD Master Audio. Επίσης υποστηρίζεται αυτόματος συγχρονισμός ήχου και εικόναlip-sync και βέβαια εικόνα ανάλυσης από 1080p έως 1440p, Deep Color, x.v.Color κτλ. Είναι φανερό ότι είναι η καλύτερη σύνδεση που διατίθεται πλέον!

      - iLink ή Firewire ή IEEE1394: Διάφοροι κατασκευαστές χρησιμοποιούν τη σύνδεση Firewire, όπως η Sony I-Link και η Yamaha mLAN (music Local Area Network) που επιτρέπουν τη μεταφορά πολυκάναλου ψηφιακού ήχου, σημάτων ελέγχου και σήματα τύπου MIDI. Με αυτόν τον τρόπο είναι εφικτή η μεταφορά σημάτων σε πολλούς χρήστες, με σκοπό τη δημιουργία ενός οικιακού δικτύου για τη μεταφορά ήχου και βίντεο παρόμοια με τη λειτουργία ενός δικτύου υπολογιστών

    • Τι είναι όλος αυτός ο ντόρος σχετικά με τις διαφορετικές εκδόσεις του HDMI;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Κατεβάστε τον πίνακα που αναλύει τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών εκδόσεων του HDMI <~\Files\VIDEO_AUDIO_HDMI_Guide_(GR).xls> και τις λειτουργίες που υποστηρίζουν τόσο για τον ήχο όσο και την εικόνα του συστήματός σας.

    • Τι είναι η διπλοκαλωδίωση (bi-wiring) και τι η διενίσχυση (bi-amplifying);

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Πολλά ηχεία, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Crystal Audio, διαθέτουν τη δυνατότητα διπλοκαλωδίωσης (bi-wiring). Δηλαδή διαθέτουν ξεχωριστούς ακροδέκτες για την τροφοδότηση του Tweeter και ξεχωριστούς για τα Woofer. Αυτοί οι διαφορετικοί ακροδέκτες, τροφοδοτούν διαφορετικό μέρος του κυκλώματος διχωρισμού συχνοτήτων crossover, απομονώνοντας με αυτόν τον τρόπο τη σήμα υψηλών και χαμηλών συχνοτήτων. Η διπλοκαλωδίωση (bi-wiring) συνίσταται στη χρήση δύο διαφορετικών ζευγαριών καλωδίου για τη σύνδεση των ακροδεκτών υψηλών και χαμηλών συχνοτήτων κάθε ηχείου σε ένα κοινό ζευγάρι ακροδεκτών του ενισχυτή. Από την άλλη η τεχνική διενίσχυσης (bi-amplifying) συνίσταται στη σύνδεση των δύο διαφορετικών ζευγών ακροδεκτών των ηχείων σε διαφορετικά ζεύγη εξόδων του ενισχυτή. Δηλαδή ο ενισχυτής χρησιμοποιεί ξεχωριστά στάδια εξόδου για τις υψηλές και χαμηλές συχνότητες τα οποία τροφοδοτούν τα διακριτά τμήματα του crossover του κάθε ηχείου.

      Είναι αμφισβητήσιμο το αν η διπλοκαλωδίωση προσφέρει αισθητή βελτίωση στην απόδοση των ηχείων (δεν προσφέρει κάτι πέρα από την αύξηση της συνολική διατομής του καλωδίου, το οποίο με τη σειρά του μειώνει τις απώλειες του αγωγού). Θεωρητικά μειώνεται η αλληλεπίδραση του Tweeter με το Woofer και έτσι βελτιώνεται η ποιότητα του ήχου. Από την άλλη όμως η διενίσχυση προσφέρει μια αξιοσημείωτη βελτίωση χάρη στη χρήση ξεχωριστών σταδίων για τις υψηλές και τις χαμηλές συχνότητες. Κι αυτό συμβαίνει γιατί η ύπαρξη διαφορετικών σταδίων μειώνει κατά πολύ την παραμόρφωση ενδοδιαμόρφωσης. Είναι σαφώς πιο δαπανηρή υλοποίηση αλλά προσφέρει μια εξαιρετική διαύγεια στον ήχο.

      Λάβετε υπόψη σας ότι για να είναι ενεργή τόσο η διπλοκαλωδίωση όσο και η διενίσχυση, πρέπει να αφαιρέσετε τη μεταλλική γέφυρα που υπάρχει μεταξύ των ζευγών ακροδεκτών των ηχείων.

    • Τι είναι η ισορροπημένη σύνδεση;

      Είναι μια υψηλής ποιότητας σύνδεση που προέρχεται από τον επαγγελματικό κόσμο του ήχου

      Ο περισσότερο «επαγγελματικός» τρόπος αναλογικής σύνδεσης είναι ο ισορροπημένος (balanced) που τερματίζει στα μεγάλα βύσματα τύπου XLR. Το πλεονέκτημα των ισορροπημένων συνδέσεων είναι ότι μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολύ μεγάλα μήκη καλωδίων χωρίς μείωση στην ηχητική ποιότητα, ενώ η ισορροπημένη μεταφορά του ηχητικού σήματος παρέχει υψηλότερη προστασία από θορύβους και εξωτερικές παρεμβολές. Η ισορροπημένη σύνδεση χρησιμοποιεί τρεις αγωγούς, δύο για τη μεταφορά του ηχοσήματος (με διαφορά φάσης 180 μοιρών μεταξύ των δύο αγωγών) και έναν για τη γείωση, ενώ είναι προνόμιο των προενισχυτικών Hi-End, αφού τα κυκλώματα υλοποίησής της είναι σαφώς πιο πολύπλοκα και ακριβότερα.

      Η αρχή λειτουργία της ισορροπημένης σύνδεσης βασίζεται στο γεγονός ότι ο ηλεκτρομαγνητικός θόρυβος προστίθεται και στους δύο αγωγούς που μεταφέρουν το σήμα. Έτσι λαμβάνοντας διαφορικά το σήμα στην άκρη του καλωδίου, το κοινό σήμα, δηλαδή ο πανομοιότυπος θόρυβος, εξαλείφεται ενώ το σήμα μένει καθαρό για ενίσχυση. Η γείωση, συνδεδεμένη στο μπλεντάζ του καλωδίου, λειτουργεί ως μια ακόμα ασπίδα ενάντια στον ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο.

      Ακόμα και στην περίπτωση που δε γίνεται διαφορική λήψη του σήματος στην είσοδο του ενισχυτή, δηλαδή δε χρησιμοποιείται ακροδέκτης XLR, η χρήση ισορροπημένων καλωδίων είναι σαφώς προτιμητέα. Έτσι για τη σύνδεση υπογούφερ, τα οποία είναι επιρρεπή στον ηλεκτρομαγνητικό θόρυβο και στο βόμβο από τη συχνότητα του εναλλασσόμενου δικτύου (50Hz), η χρήση ισορροπημένου καλωδίου, τερματισμένο με απλό RCA δίνει πολύ καλύτερη απόρριψη θορύβου που μεταφράζεται σε αναπαραγωγή χωρίς θόρυβο.

  • Πώς μπορώ να επιλέξω τον καλύτερο ραδιοενισχυτή για τις ανάγκες μου;

    • Πόση ισχύ πρέπει να έχει ο ενισχυτής που ιδανικά χρειάζομαι για τα ηχεία μου;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Σύμφωνα με τα διάφορα στάνταρτ, η ισχύς για τους ενισχυτές και τα ηχεία καθορίζεται με διαφορετικό τρόπο. Για τους ενισχυτές η ισχύς καθορίζεται με βάση την ενίσχυση ενός ημιτονικού σήματος μέχρι να παρουσιαστεί συγκεκριμένη παραμόρφωση. Η ισχύς ενός ηχείου καθορίζεται με βάση το επίπεδο ενός σήματος λευκού θορύβου, του οποίου οι στιγμιαίες κορυφές μπορεί να είναι έως και τέσσερις φορές τη μέση ένταση του σήματος.

      Είναι λοιπόν λάθος να συγκρίνουμε την ισχύ ενός ενισχυτή με την ισχύ ενός ηχείου, αφού το ηχείο μπορεί να δεχτεί σήμα πολύ μεγαλύτερο από το μέγιστο σήμα, για μικρά χρονικά διαστήματα. Η ελάχιστη τιμή ισχύος είναι αυτή που μπορεί να οδηγήσει το ηχείο με τέτοιο τρόπο ώστε αυτό να αναπαράγει ήχους σε μια στάθμη ρεαλιστικής ακρόασης, για τυπικούς οικιακούς χώρους. Η μέγιστη τιμή είναι η τιμή εκείνη που αντιστοιχεί στη μέγιστη ηχητική στάθμη που μπορεί να αναπαράγει το ηχείο χωρίς να καταστραφεί, με τον ενισχυτή να δίνει σήμα με ελάχιστο ψαλιδισμό (clipping).

      Για να βρείτε τις ηχητικές στάθμες στο χώρο σας από ένα συνδυασμό ηχείω/ ενισχυτή, διαβάστε την ερώτηση: Which combination of Amplifier/Speaker/Room give the dB that you require?

    • Τι ενισχυτή προτείνετε να χρησιμοποιήσω με τα ηχεία μου;

      Τον καλύτερο ενισχυτή που σας επιτρέπουν να αγοράσετε τα οικονομικά σας

      Τα ηχεία της Crystal Audio είναι σχεδιασμένα για να είναι φιλικά προς τον ενισχυτή σας. Η ευαισθησία τους είναι υψηλή που σημαίνει ότι ακόμα και ενισχυτές χαμηλής σχετικά ισχύος μπορούν να δώσουν ρεαλιστικές στάθμες ήχου. Με αυτόν τον τρόπο ακόμα και με ενισχυτές χαμηλού προϋπολογισμού, μπορείτε να απολαμβάνετε ρεαλιστική μουσική και κινηματογραφικό ήχο.

      Η εμπέδηση των ηχείων της Crystal Audio είναι 4Ohm κατ' ελάχιστο σε στενές περιοχές λειτουργίας, με μέση όμως τιμή τα 8Ohm, οπότε δε συνιστούν δύσκολο φορτίο για τους ενισχυτές. Έτσι δεν απαιτείται κάποια ιδιαίτερη υλοποίηση για να μπορεί να τροφοδοτήσει ακόμα και ένα 5.1 ή 7.1 σύστημα ηχείων Crystal Audio.

      Αν από την άλλη είστε λάτρεις της ακρόασης σε υψηλές στάθμες (και σας ανέχονται ακόμα οι γείτονές σας!) τα ηχεία της Crystal Audio είναι σχεδιασμένα για να αντέχουν σήματα υψηλής ισχύος χωρίς να καταστρέφονται. Επιπλέον η ηλεκτρονική προστασία των tweeter σας προειδοποιεί για ενδεχόμενη καταστροφή των ηχείων ή/και του ενισχυτή σας. Αν, είτε επειδή ξεπεράσατε τα όρια ασφαλούς λειτουργίας του ηχείου, είτε επειδή ο ενισχυτής παράγει παραμόρφωση ακόμη και σε χαμηλότερες στάθμες, τα ηχεία σας κινδυνεύουν, η ηλεκτρονική προστασία θα διακόψει την αναπαραγωγή από τα tweeter. Στην περίπτωση αυτή, όταν αντιληφθείτε ότι τα tweeter παύουν να αναπαράγουν ήχο, θα πρέπει να χαμηλώσετε τη στάθμη του ενισχυτή ώστε να προστατέψετε τόσο τα ηχεία όσο και τον ίδιο τον ενισχυτή.

      Παρ' όλα αυτά, όσο φιλικά κι αν είναι τα ηχεία της Crystal Audio με τους ενισχυτές, σας προτείνουμε να αγοράσετε τον πιο ισχυρό ενισχυτή στην κατηγορία χρημάτων που διαθέτετε. Αυτό γιατί όσο πιο δυνατός ο ενισχυτής, τόσο μικρότερη η πιθανότητα να οδηγήσει το σήμα σε παραμόρφωση ακόμα και σε χαμηλές στάθμες. Έτσι προστατεύετε αφενός μεν τα ηχεία, αλλά απολαμβάνετε και ήχο καλύτερης ποιότητας, χωρίς συμπίεση και παραμόρφωση αλλά με ρεαλισμό και διαύγεια. Άλλωστε η δυσάρεστη αίσθηση που νιώθουμε όταν ακούμε δυνατά μουσική οφείλεται στην παραμόρφωση που υπάρχει, είτε λόγω ενισχυτή, είτε λόγω ηχείου, στο σήμα και όχι στην υψηλή στάθμη αυτή καθεαυτή.

      Τέλος, προτείνουμε ο ενισχυτής που θα επιλέξετε να υποστηρίζει σύνδεση HDMI για ήχο υπερυψηλής ανάλυσης και να μπορεί να αποκωδικοποιήσει τα σύγχρονα πολυκάναλα φορμάτ (Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, κτλ.). Καλό είναι ο ενισχυτής να ενσωματώνει και σύστημα ισοστάθμισης Auto Calibration ώστε να γίνεται πιο εύκολη η σωστή ρύθμιση των ηχείων (στάθμες, χρονικές καθυστερήσεις, κτλ.). Βέβαια προτείνουμε να μη χρησιμοποιετοίτε το Auto Calibration για να μεταβάλετε την απόκριση συχνότητας των ηχείων Crystal Audio, εφόσον αυτά είναι ήδη βελτιστοποιημένα για ισορροπημένη αναπαραγωγή συχνοτήτων στο χώρο. Στους περισσότερους ενισχυτές A/V της αγοράς είναι εφικτή η απενεργοποίηση της ηχητικής επέμβασης του συστήματος Auto Calibration (συνήθως αναφέρεται ως Flat, Front, Normal, Natural κ.α.) και η διατήρηση των ρυθμίσεων απόστασης, στάθμης και τύπου των ηχείων (Small, Large) που είναι και αυτές που σας ενδιαφέρουν να διατηρήσετε άθικτες.

    • Τι συμβαίνει όταν η ονομαστική ισχύς του ενισχυτή είναι μικρότερη από αυτή των ηχείων;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Εάν η ενισχυτική ικανότητα του ενισχυτή δεν επαρκεί για τα συγκεκριμένα ηχεία, ο ενισχυτής θα προσπαθήσει να ‘ακολουθήσει’ τα ηχεία, δίνοντας περισσότερο ρεύμα. Αυτό τον οδηγεί σε ψαλιδισμό (μη γραμμική λειτουργία), κάτι που μπορεί να προκαλέσει μεγαλύτερη ζημιά στα ηχεία από μια πιθανή υπερφόρτωσή τους.

    • Συνιστάτε να αγοράσω ένα πολυκάναλο Ραδιοενισχυτή ακόμα και για στερεοφωνική χρήση;

      Ναι, αφού θα σας εξυπηρετήσει με τις παρεχόμενες ευκολίες του

      Ναι! Αν διαθέτετε μοντέρνα και κομψά (δηλαδή όχι... μπαούλα!) ηχεία για το αριστερό και δεξί κανάλι του στερεοφωνικού συστήματός σας, τότε πιθανότερα θα έχετε την ανάγκη ενός υπογούφερ για βαθύτερη έκταση χαμηλών συχνοτήτων. Μόνο έτσι θα μπορείτε να απολαύσετε δυνατό, βαθύ αλλά και καθαρό μπάσο που φέρνει τον πολυπόθητο ρεαλισμό στη μουσική και στον κινηματογράφο. Οι κλασικοί δικάναλοι ενισχυτές δυστυχώς δε διαθέτουν έξοδο για υπογούφερ, αλλά στέλνουν σήμα πλήρους φάσματος συχνοτήτων στα δύο κανάλι. Από την άλλη οι σύγχρονοι ραδιοενισχυτές διαθέτουν έξοδο για υπογούφερ καθώς και φηψιακά φίλτρα διαχωρισμού των συχνοτήτων για σωστή διαχείριση των δύσκολων χαμηλών στο σύστημα. Ρυθμίζοντας τη συχνότητα αποκοπής (crossover) στα 80Hz (αν τα κύρια ηχεία σας αναπαράγουν συχνότητες τόσο κάτω όσο τα 80Hz) θα έχετε το βέλτιστο ηχητικό αποτέλεσμα, σύμφωνο μάλιστα με τις εξαιρετικά αυστηρές προδιαγραφές της THX.

      Ακόμα όμως κι αν τα κύρια ηχεία σας μπορούν να αναπαράγουν τις χαμηλές συχνότητες (Large σε αντίθεση με τα Small ηχεία όπως ρυθμίζονται και στο μενού του ραδιοενισχυτή), πάλι η χρήση ενός ή περισσοτέρων υπογούφερ είναι προτιμητέα. Απομονώνοντας τις χαμηλές από τα κύρια ηχεία και αναθέτοντάς τες σε ένα υπογούφερ, μπορεί να γίνει ομοιόμορφο το πεδίο χαμηλών, ελαχιστοποιώντας τα στάσιμα κύματα. Έχοντας δηλαδή την ελευθερία να πειραματιστούμε με τη θέση του υπογούφερ, μπορούμε να πετύχουμε ένα καθαρό και ομοιόμορφο μπάσο. Φυσικά αυτό θα ήταν αδύνατο αν τα μπάσα έρχονταν από τα κύρια ηχεία, εφόσον αυτά δε μπορούν να τοποθετηθούν οπουδήποτε στο δωμάτιο.

      Και τέλος, χρησιμοποιώντας ένα ραδιοενισχυτή έχετε ως bonus την ευκολία ότι μπορείτε πολύ εύκολα πλεόν να αναβαθμίσετε το στερεοφωνικό σας σύστημα σε ένα πολυκάναλο 5.1 ή 7.1 σύστημα και να απολαμβάνετε σύγχρονο Οικιακό Κινηματογράφο και πολυκάναλη μουσική υψηλών επιδόσεων.

    • Τι σημαίνει DSP;

      Σημαίνει Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος

      Τα αρχικά DSP είναι ακρωνύμιο για τις λέξεις Digital Signal Processing - Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος. Το Σήμα, στην περίπτωση του ήχου, είναι η πληροφορία που διαβάζεται από το Blu-ray, DVD, CD σας κτλ. επεξεργάζεται από τις συσκευές, ενισχύεται από το ραδιοενισχυτή και τελικά αναδύεται ως ήχος μουσικής ή ταινιών από τα ηχεία σας.

      Η Επεξεργασία Σήματος αναφέρεται σχεδόν σε κάθε διεργασία που γίνεται από τις συσκευές του συστήματός σας, από την αύξηση της έντασης, την αύξηση ή μείωση των χαμηλών/υψηλών συχνοτήτων, μέχρι τις σύγχρονες αυτοματοποιημένες διαδικασίες μέτρησης των ηχείων στο χώρο σας και την αυτόματη ισοστάθμισή τους ώστε να αποδίδεται ένα ισορροπημένο τονικά αποτέλεσμα. Η Ψηφιακή Επεξεργασία Σήματος, όπως άλλωστε το λέει και η ίδια η λέξη, γίνεται στο ψηφιακό πεδίο, κάνοντας χρήση ουσιαστικά μαθηματικών πράξεων πάνω στην ακολουθία των "1" και "0" του σήματος. Εφαρμόζοντας πολύπλοκες πράξεις με εκπληκτική ταχύτητα χάρη στην επεξεργαστική ισχύ των σύγχρονων επεξεργαστών, τροποποιείται ο ήχος σύμφωνα με τις απαιτήσεις του ακροατή, χωρίς να υπερτίθεται θόρυβος, παραμόρφωση ή συμπίεση του σήματος, όπως με τα παλαιότερα και κακοσχεδιασμένα συνήθως, αναλογικά φίλτρα.

    • Γιατί ο ραδιοενισχυτής μου παρέχει ρύθμιση χρονικών καθυστερήσεων για τα ηχεία;

      Για να εξασφαλίσει την ταυτόχρονη άφιξη του ήχου από όλα τα κανάλια, στη θέση ακρόασης

      Επειδή τα ηχεία σε ένα σύστημα Οικιακού Κινηματογράφου βρίσκονται σχεδόν όλα σε διαφορετικές αποστάσεις από τον ακροατή, απαιτείται η εισαγωγή μιας χρονική καθυστέρησης του σήματος των πιο κοντινών. Με αυτόν τον τρόπο ο ήχος από όλα τα ηχεία φτάνει την ίδια ακριβώς στιγμή στον ακροατή, δηλαδή τα ηχεία κατ' ουσίαν ευθυγραμμίζονται. Η χρονική καθυστέρηση ισούται με το χρόνο που απαιτείται για τον ήχο να διανύσει την επιπλέον απόσταση των πιο απομακρυσμένων, σε σχέση με τα πιο κοντινά ηχεία. Γι αυτό το λόγο ρυθμίζεται ως η απόσταση των ηχείων από την κύρια θέση ακρόασης σε μέτρα (m). Σημειώστε ότι στους σύγχρονους ραδιοενισχυτές που διαθέτουν αυτόματο σύστημα ρύθμισης (Auto-Calibration) με χρήση μικροφώνου, μετρώνται αυτόματα οι αποστάσεις και σετάρεται σωστά ο ενισχυτής, χωρίς να εμπλέκεται σχεδόν καθόλου ο χρήστης.

      Τελικά, έχοντας όλα τα ηχεία του πολυκάναλου συστήματος ουσιαστικά ευθυγραμμισμένα, ή καλύτερα σε ίση απόσταστη από τον ακροατή, λαμβάνουμε ένα εστιασμένο με ακρίβεια ηχητικό πεδίο που αναπαριστά με ακρίβεια την αρχική ηχογράφηση και μίξη του ηχητικου περιεχομένου της μουσικής ή ταινίας.

    • Τι ακριβώς κάνει η λειτουργία αυτόματης ρύθμισης (Auto-Calibration) του ραδιοενισχυτή μου;

      Βελτιστοποιεί αυτόματα τις ρυθμίσεις στάθμης και απόστασης

      Οι περισσότεροι σύγχρονοι ραδιοενισχυτές περιλαμβάνουν στις λειτουργίες τους την αυτόματη ρύθμιση/ισοστάθμιση των ηχείων (για παράδειγμα το σύστημα "Audyssey" της Denon και της Onkyo, το "Digital Cinema Auto Calibration" της Sony, το "Multi Channel Acoustic Calibration" της Pioneer και το "Parametric Room Acoustic Optimizer" της Yamaha). Βασικά η διαδικασία έχει ως εξής. Τοποθετείτε ένα μικρόφωνο (παρέχεται από το ραδιοενισχυτή) στο σημείο όπου το ένα αυτί του ακροατή της κύριας θέσης θα βρίσκεται, το συνδέεται με τον ενισχυτή και επιλέγετε από το μενού του την έναρξη της διαδικασίας ισοστάθμισης και αυτόματης ρύθμισης των παραμέτρων. Η λειτουργία Auto-Calibration ξεκινάει ρυθμίζοντας αρχικά τις στάθμες και τις αποστάσεις των ηχείων, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα τη σωστή φάση σύνδεσής τους (σωστή πολικότητα +/- σύνδεσης καλωδίων με ηχεία και ενισχυτή). Στο πλαίσιο των πιο προχωρημένων επιλογών του Auto-Calibration περιλαμβάνεται η ισοστάθμιση των ηχείων ώστε να διορθωθούν οι αποκλίσεις από την επιθυμητή επίπεδη απόκριση συχνοτήτων τόσο εξαιτίας της επίδρασης της ακουστικής χώρου, όσο και εξαιτίας του ίδιου του χαρακτήρα του ηχείου. Οι πιο ακριβές υλοποιήσεις ενισχυτών διαθέτουν αρκετά πολύπλοκες και συνάμα έξυπνες υλοποιήσεις που μπορεί να παίρνουν μετρήσεις σε αρκετές θέσεις μικροφώνου γύρω από τη βασική θέση ακρόασης, ώστε να δημιουργούν ένα ομαλό και ισορροπημένο ακουστικό πεδίο σε μια ευρύτερη περιοχή σε αντίθεση με το περιορισμένο "sweet spot" των πιο παραδοσιακών παλαιότερων στερεοφωνικών υλοποιήσεων.

      Όσο για την ακρίβεια της αυτόματης ρύθμισης, το πιθανότερο είναι ότι οι στάθμες (levels) των ηχείων καθώς και οι αποστάσεις τους (χρονικές καθυστερήσεις) είναι με ακρίβεια προσδιορισμένες αν η διαδικασία πραγματοποιηθεί όπως ορίζει ο κατασκευαστής, σε ένα χώρο χωρίς θόρυβο και χωρίς ενδεχόμενες έντονες κατασκευαστικές/ακουστικές ιδιαιτερότητες. Παρ' όλα αυτά καλό θα ήταν να ελέγξετε τις ρυθμίσεις μετά το τέλος της διαδικασίας και να επιβεβαιώσετε ότι τα αποτελέσματα φαίνονται λογικά. Σχετικά με τις ρυθμίσεις ψηφιακής ισοστάθμισης (Digital Equalization) των ηχείων, μη θεωρείτε a priori ότι βελτιώνουν την ηχητική απόδοση του συστήματός σας. Δοκιμάστε ακροάσεις με διαφορετικά ήδη μουσικής και ταινιών, με και χωρίς ισοστάθμιση και αποφανθείτε τελικά τι ακούγεται πιο ευχάριστα στα αυτιά σας.

    • Τι είναι οι ψηφιακοί ενισχυτές;

      Είναι συσκευές που ενισχύουν το σήμα, όσο αυτό βρίσκεται ακόμη στα ψηφιακά στάδια

      Οι ηχητικές πηγές των συστημάτων Hi-Fi και Οικιακού Κινηματογράφου στην πλειονότητά τους, λειτουργούν πλέον στο ψηφιακό πεδίο. Το σήμα αποθηκεύεται σε ψηφιακή μορφή, διαβάζεται από ψηφιακές συσκευές, γίνεται η επεξεργασία του από Ψηφιακή Φίλτρα - DSP (Digital Signal Processing) και τέλος μετατρέπεται συνήθως σε αναλογικό στο τελικό στάδιο ενίσχυσής του για να οδηγήσει τα ηχεία. Οι ψηφιακοί ενισχυτές διατήρουν ανέπαφη την ψηφιακή αλυσίδα, πραγματοποιώντας την ενίσχυση στο ψηφιακό πεδίο, διατηρώντας έτσι τα οφέλη της Ψηφιακής Επεξεργασίας μέχρι το τελευταίο βήμα.

      Η βασική αρχή λειτουργία τους περιλαμβάνει τη μετατροπή του ψηφιακού σήματος τύπου PCM (Pulse Code Modulation) που λαμβάνουν στην είσοδό τους, σε ψηφιακό σήμα τύπου PWM (Pulse Width Modulation). Αυτόν τον τύπο σήματος μπορούν να ενισχύσουν, κάνοντας χρήση τρανζίστορ και κυκλωμάτων εξόδου που λειτουργούν ουσιαστικά ως διακόπτες (switching mode) ρεύματος. Έτσι οι μη γραμμικότητες και ο θόρυβος δεν έχουν καμία επίδραση πάνω στο σήμα, εφόσον το μόνο που ενδιαφέρει είναι η μετάδοση πληροφορίας τύπου "1" ή "0" από την κυματομορφή και όχι η ακριβή της μορφή. Ανάλογα με το πλάτος του παλμού μένουν ανοιχτά τα τρανζίστορ εξόδου, δίνοντας ρεύμα στο φορτίο (ηχείο) που συνδέεται στην έξοδο. Αμέσως μετά τα τρανζίστορ εξόδου ακολουθούν κάποια απλά φίλτρα, τα οποία όμως απαιτείται να είναι από υψηλής ποιότητας στοιχεία (πυκνωτές και πηνία) που μετατρέπουν το σήμα PWM σε αναλογικό κι ενισχυμένο σήμα, απορρίπτοντας το υψίσυχνο περιεχόμενο και αφήνοντας μόνο τις ακουστές συχνότητες να οδηγήσουν τα ηχεία. Ακούγεται απλό και είναι σε μεγάλο βαθμό. Το αποτέλεσμα όμως είναι εκπληκτικό. Χαμηλή κατανάλωση, σχεδόν μηδενικές απώλειες σε θερμότητα, πολύ μικρό μέγεθος κυκλώματος και τροφοδοτικού, μηδενικός θόρυβος και παραμόρφωση ακόμα και σε υψηλές στάθμες ακρόασης!

    • Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των ενισχυτών που μπορούν να οδηγήσουν ηχεία χαμηλής εμπέδησης;

      Διαβάστε την αναλυτική απάντηση

      Η χωρητικότητα των πυκνωτών καθώς και το τροφοδοτικό, καθορίζουν αρχικά τη δυνατότητα του τελικού ενισχυτή να ανταποκριθεί σε χαμηλές εμπεδήσεις (αντιστάσεις) ηχείων. Φυσικά αυτά σε συνδυασμό με τη συνολική σχεδίαση - υλοποίηση του ενισχυτή, η οποία θα του επιτρέψει να δώσει επιπλέον ρεύματα στις περιοχές συχνοτήτων όπου το ηχείο εμφανίζει χαμηλή σύνθετη αντίσταστη (εμπέδηση - impedance).

  • Θα πρέπει να γεμίσω το δωμάτιο μου με καλώδια για να απολαύσω Home Cinema;

    • Τι μπορώ να κάνω αν η εγκατάσταση των περιφερειακών ηχείων θα δημιουργούσε ακαταστασία από καλώδια;

      Δεν έχετε παρά να επιλέξετε κάποιον από τους ασύρματους ενισχυτές μας

      Είναι αλήθεια ότι τα περιφερειακά ηχεία είναι το πιο δύσκολο στη σύνδεσή κομμάτι του Home Cinema. Εφόσον ο ραδιοενισχυτής είναι στην αντιδιαμετρική, σχετικά με τη θέση ακρόασης, θέση από τα περιφερειακά, θα πρέπει τα καλώδια να διατρέχουν το δωμάτιο από μπροστά προς τα πίσω, και στις δύο πλευρές για το αριστερό και δεξί surround ηχείο. Βέβαια αν είστε τυχεροί η ηλεκτρολογική εγκατάσταση του σπιτιού σας έχει προβλέψει για τη σύνδεση ηχείων, οπότε υπάρχει η αναμονή στο κατάλληλο σημείο, ή κάπου κοντά πάντως σε αυτό. Τι γίνεται σην περίπτωση όμως που ούτε εγκατάσταση έτοιμη υπάρχει, ούτε είναι εύκολη η τοποθέτηση εξωτερικού καλωδίου σε κανάλι;

      Για το σκοπό αυτό η Crystal Audio σχεδίασε τους προηγμένους Ασύρματους Ενισχυτές, οι οποίοι μπορούν να στείλουν το σήμα ασύρματα στα πίσω κανάλια του Home Cinema, εύκολα και με εκπληκτική ποιότητα. Συνδέετε απλά τον πομπό στην έξοδο ηχείων ή την έξοδο προενισχυτή του ραδιοενισχυτή και από την άλλη τον ένα στερεοφωνικό δέκτη (για τη σειρά TR-60) ή τους δύο ξεχωριστούς δέκτες (για τη σειρά TR-100) στα ηχεία σας. Οι δέκτες μπαίνουν κατευθείαν στην πρίζα, όπως ο φορτιστής του κινητού σας.

      Με χρώμα άσπρο ή μαύρο και με μια μοναδική αισθητική, χάρη στη πρωτότυπη σχεδίαση του γλύπτη Ilirian Shima, μπορούν να τοποθετηθούν σε εμφανές σημείο κοντά στα περιφερειακά ηχεία. Για περισσότερες πληροφορίες όμως ανατρέξτε στις σελίδες των αντίστοιχων προϊόντων.

    • Ποια είναι τα πλεονεκτήματα από τη χρήση Ασύρματων Ενισχυτών για τα περιφερειακά ηχεία μου;

      Η αποφυγή των καλωδίων και η ανεξάρτητη οδήγηση των ηχείων, χωρίς να επιβαρύνεται ο ενισχυτής σας

      Το πρώτο όφελος φυσικά είναι ότι δε χρειάζεται να περάσετε καλώδια από το ραδιοενισχυτή σας προς τα περιφερειακά. Μόνο και μόνο αυτό είναι ένα μεγάλο όφελος, έτσι δεν είναι; Εκτός από αυτό όμως οι Ασύρματοι Ενισχυτές προσφέρουν κι ένα ακόμα πλεονέκτημα. Χρησιμοποιώντας δικούς τους ψηφιακούς ενισχυτές για τα περιφερειακά ηχεία, ελαφρύνουν το ραδιοενισχυτή σας από το φορτίο του να τροφοδοτήσουν τα δύο ηχεία surround. Έτσι η ισχύς του τροφοδοτικού μπορεί να μοιραστεί στα υπόλοιπα κανάλια επιτρέποντας καλύτερες δυναμικές ακόμα και σε υψηλές στάθμες. Έτσι μειώνεται η αναπόφευκτη πολλές φορές συμπίεση του σήματος σε ψηλές εντάσεις και μειώνεται η παραμόρφωση που συνεπάγεται.

      Και όλα αυτά τα οφέλη χωρίς κάποιο... λάκκο στη φάβα! Ο ήχος των Ασύρματων Ενισχυτών είναι εξαιρετικός, χωρίς παρεμβολές από άλλες ασύρματες ενισχυτές και χωρίς χρονική καθυστέρηση που διαταράσσει το συγχρονισμό ήχου και εικόνας.

    • Οι Ασύρματοι Ενισχυτές μπορούν να τροφοδοτήσω κι άλλα ηχεία εκτός από τα περιφερειακά;

      Φυσικά! Μπορείτε να τροφοδοτήσετε σχεδόν οποιοδήποτε παθητικό ηχείο

      Φυσικά και μπορείτε. Μπορείτε να συνδέσετε στους Ασύρματους Ενισχυτές μας οποιοδήποτε ζευγάρι ηχείων. Βασικά μπορείτε να μετατρέψετε οποιαδήποτε πρίζα σας σε πηγή ψηφιακού ήχου. Μεταφέρετε ένα ζευγάρι ηχείων στον κήπο ή στο μπαλκόνι σας και απολαύστε υψηλής ποιότητας ήχο χωρίς καλώδια. Ή επίσης συνδέστε ένα πομπό με το laptop ή το iPod σας και στείλτε τη μουσική στο σύστημά σας χωρίς να μπλέκεστε ανάμεσα σε καλώδια. Ή τέλος στείλτε την αγαπημένη σας μουσική και σε άλλους χώρους του σπιτιού σας απλά προσθέτοντας επιπλέον δέκτες. Οι δυνατότητες για "ντύσιμο" του χώρου σας με μουσική είναι απλά ατέλειωτες!

    • Είναι επιρρεπείς οι Ασύρματοι Ενισχυτές σε παρεμβολές από άλλες ασύρματες συσκευές;

      Όχι, χάρη στο έξυπνο σύστημα μεταπήδησης συχνοτήτων

      Όχι. Η μετάδοση καθώς και οι αλγόριθμοι διόρθωσης που χρησιμοποιούνται εγγυώνται λειτουργία ανεπηρέαστη από κινητά και ασύρματα τηλέφωνα, φούρνους μικροκυμάτων, ασύρματα δίκτυα υπολογιστών, συσκευές Bluetooth κτλ. Επιπλέον η λειτουργία αυτόματης επιλογής από τέσσερα διαθέσιμα κανάλια μετάδοσης που υπάρχουν για το σκοπό αυτό στον πομπό και δέκτη, εξασφαλίζει ότι πάντα θα βρίσκετε μια ελεύθερη μπάντα για την εκπομπή του ψηφιακού ήχου, ακόμα και σε ένα ηλεκτρομαγνητικά "θορυβώδες" περιβάλλον. Η επιλογή γίνεται αυτόματα χωρίς ο χρήστης να απαιτείται να γυρνάει διακοπτάκια όπως σε παλαιότερες υλοποιήσεις της αγοράς.

    • Τι είδους μετάδοση σήματος χρησιμοποιείται στους Ασύρματους Ενισχυτές της Crystal Audio;

      Η τεχνολογία βασίζεται στη συχνότητα των 2.4GHz

      Οι Ασύρματοι Ενισχυτές της Crystal Audio Wireless Amplifiers χρησιμοποιούν ψηφιακή μετάδοση σήματος τύπου DSSS (Direct-sequence spread spectrum) για κορυφαίο, ποιότητας CD, ασυμπίεστο ήχο. Η μπάντα που χρησιμοποιείται είναι η ISM (Industrial, scientific and medical) στα 2.4 GHz. Υποστηρίζει μετάδοση δεδομένων με ρυθμούς έως 4Mbps. Είναι ελεύθερη παρεμβολών μετάδοση, ανεπηρέαστη από κινητά και ασύρματα τηλέφωνα, φούρνους μικροκυμάτων, ασύρματα δίκτυα υπολογιστών, συσκευές Bluetooth κτλ.